Self-Management Programmes for Patients with Rheumatic Diseases. Exploring Expectations and Measuring Outcomes
Avhandlingen ser på forventninger og effekter av et lærings- og mestringsprogram for revmatikere.
Avhandlingen ser på forventninger og effekter av et lærings- og mestringsprogram for revmatikere.
Kursdeltakerne lærer å flytte oppmerksomheten fra sykdom til helse, fra en kritisk til aksepterende holdning til seg selv, og fra motløshet til håp og tro på egen mestringsevne.
Course participants learn to shift their attention from disease to health, from a critical to an accepting attitude about themselves, and from despair to hope and belief in their own ability to cope.
De relaterer smerter til opplevelsen av stress og press i hverdagen, særlig knyttet til skolearbeid. Mange er usikre på hva de skal gjøre for å mestre smertene.
Personer med genetisk aortasykdom bør få individtilplasset diagnoseinformasjon og hjelp til å finne trygge, lystbetonte aktiviteter. Mange trenger også psykososial støtte.
Today, nurses working in the offshore industry include staff who have specialised in intensive care or anaesthetic nursing as well as staff with no particular specialty. Are there differences between their own perceived competence levels?
A systematic literature review shows that six competence areas play a key role in enabling health personnel to give patients and service users good outcomes from self-management programmes.
Residents with pain suffered from several health issues and presented with physical as well as mental symptoms. Healthcare personnel can help by providing more effective and appropriate treatment and nursing care.