Videoopptak som læringsaktivitet i helsesøsterstudenters praktiske studier
Videopptak som læringsaktivitet i praktiske studier kan både fremme og hemme læring.
Videopptak som læringsaktivitet i praktiske studier kan både fremme og hemme læring.
Både studenter i praksis og deres veiledere synes at vurderingsskjemaet, som er basert på prinsippene for AssCE-skjemaet, kan brukes som modell til å vurdere studentene.
– I forbindelse med mangelen på helsepersonell er oppgaveglidning fremsatt som en løsning. Men hvilke helsepersonell «eier» de ulike praktiske prosedyrene, og hvilke kan «glides»? spør Leonardsen.
Dette er første del av en artikkel om å utforme spørreskjemaer. I denne delen belyses definisjon av problemområder og utvikling av spørsmål.
Dette er andre del av en artikkel om å utforme spørreskjemaer. I denne delen diskuteres hvilke forhold som påvirker svaralternativene.
I vitenskapelige artikler finner man sjelden en inngående redegjørelse for forskningsetiske vurderinger.
Utformingen av svaralternativer er en vesentlig del av det å lage gode spørreskjemaer.
Studien tyder på at sykepleierstudenter anser praksisrelatert kunnskap og ferdigheter samt forskning som viktigere enn mer abstrakte kunnskapsformer.