Er iranske kvinners smerteopplevelser påvirket av islamsk kvinnesyn?
Bedre psykisk helse hos kvinner med iransk kulturbakgrunn er avhengig av at de selv blir bevisste på hvordan iranske verdier påvirker deres opplevelser av smerte.
Bedre psykisk helse hos kvinner med iransk kulturbakgrunn er avhengig av at de selv blir bevisste på hvordan iranske verdier påvirker deres opplevelser av smerte.
Håp. Ordet er kort. Likevel beskriver det noe stort og kraftfullt.
The teaching assistants were second-year students themselves, and used academic competence, social engagement and creative methods. This made it easier for the nursing students to learn complex academic material.
Some nurses say nothing about the problem of smell in order to protect the service user. However, the silence of the nurses reinforces shame and loneliness.
There is no difference in functional disability between women and men after having a stroke.
Participation in cancer and palliative care networks increased the registered nurses’ competence. Staff exchange training schemes and frequent participation in clinical practice days were also highly beneficial.
The learning outcome improved when digital resources were combined with teacher-led activities in lectures. Working in a social setting and participating in group work also had a positive effect on students’ learning.
Artikkelen presenterer en evaluering av den såkalte tospannsmodellen: En praksisordning hvor to og to studenter deler veileder og går sammen til pasienter i hjemmesykepleien.
Læringsassistenene var selv andreårsstudenter og brukte faglig dyktighet, sosialt engasjement og kreative metoder. Det gjorde det lettere for sykepleierstudentene å lære komplisert fagstoff.