Studentassistenter bidro til læring i anatomi, fysiologi og biokjemi
Studentassistenter underviste studentene i små grupper og hjalp dem med å få bedre forståelse for faginnholdet og inspirerte til læring.
Studentassistenter underviste studentene i små grupper og hjalp dem med å få bedre forståelse for faginnholdet og inspirerte til læring.
Universitetet i Agder bruker summegrupper, quiz og har NatVit-kafé for å gjøre studentene bedre i anatomi, fysiologi og biokjemi.
Sykepleierstudenter med norsk som andrespråk får faglig hjelp og støtte på akademisk språkkafé i Drammen.
Her finner du innholdsliste og lenker til alle artiklene til #Etikk, metode og verktøy. Les PDF-utgave
Fem forskjellige utgaver med fag- og forskningsartikler som er blitt publisert på sykepleien.no fra august 2019 til juli 2020.
Å arbeide med fagspråk er særlig viktig i profesjonsutdanninger som sykepleie. Flere institusjoner har satt i verk tiltak for å styrke studentenes språkkompetanse.
Dekan ved helsefaglig fakultet Kristin Akerjordet svarer på kritikken fra sju sykepleierstudenter ved Universitetet i Stavanger. Hun synes det er trist å lese at de har hatt dårlige opplevelser.
– Å flippe undervisningen kan gjøres raskt, det og fungerer uavhengig av økonomiske rammer, politikk og byråkratisk snubletråd. Så hva venter vi på? spør innleggsforfatterne.
The teaching assistants were second-year students themselves, and used academic competence, social engagement and creative methods. This made it easier for the nursing students to learn complex academic material.
Læringsassistenene var selv andreårsstudenter og brukte faglig dyktighet, sosialt engasjement og kreative metoder. Det gjorde det lettere for sykepleierstudentene å lære komplisert fagstoff.