Virksomhetsleder
Nordkapp kommune har ledig 100% stilling som virksomhetsleder for Sykestua. Stillingen er fast med tiltredelse 15.01.2022.
Dette er en spennende stilling med stort og selvstendig handlingsrom. Stillingen inngår i sektorens lederteam og er underlagt kommunalsjef for Helse, rehabilitering og omsorg.
Virksomhetsleder jobber dagtid og har ansvar for administrasjon og ledelse av hele virksomheten med personal- og økonomi/budsjettansvar. Det er tett samarbeid mellom lederne i sektoren.
Sykestua er en kombinert korttids- og langtidsenhet. Avdelingen yter tjenester knyttet til korttidsplasser, sykestueplasser med akuttrom, legevakt, langtidsopphold, KAD (kommunal akutt døgnplass), rehabilitering, avlastning og poliklinisk behandling.
Sykestua samarbeider med legetjenesten, hjemmetjenesten, rehabiliteringstjenesten og spesialisthelsetjenesten med å ivareta personer med behov for helsehjelp.
Sykestua har en konsulent i 50% stilling og en fagsykepleier i 50% stilling i administrasjonen, og virksomhetsleder har personalansvar for ca. 30 ansatte.
Ledere i Nordkapp kommune er forpliktet til å samhandle på tvers av virksomheter og tjenesteområder. Våre ledere skal være gode rollemodeller, tydelig på forventning til medarbeidere,samt stimulere til læring- og arbeidsglede på en støttende og inkluderende måte.
Arbeidsoppgaver
- Personalansvar herunder arbeidstidsplanlegging i samarbeid med konsulent
- Faglig-, økonomisk- og administrativt ansvarlig for virksomheten
- Motivere til læring og fornyelse
- Tildelingsteam - saksbehandling
- Prosjekt /utviklingsarbeid
- Omstillings- endringsarbeid
- Planlegge og videreutvikle tjenester
- Det kan forekomme endringer i stillingens arbeidsoppgaver
Kvalifikasjonskrav
- Høyere utdanning - bachelor i sykepleie
- Videreutdanning innen ledelse og andre relevante fagområder
- Erfaring med økonomistyring, budsjett- og regnskapsoppfølging
- Erfaring med saksbehandling
- Erfaring fra kommunehelsetjenesten og samhandling med eksterne aktører som spesialisthelsetjenesten, NAV oa.
- God kunnskap om relevant lov- og avtaleverk
- Har kjennskap til offentlig forvaltning og politiske beslutningsprosesser
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Gode IKT-kunnskaper og ferdigheter
- Gode norskkunnskaper, både skriftlig og muntlig fremstillingsevne
- Førerkort klasse B
- Tilfredsstillende politiattest må fremlegges før ansettelse
Personlige egenskaper
- Du er faglig sterk, målrettet og løsningsorientert
- Du er ansvarsbevisst og trives i et hektisk miljø
- Du har gode samarbeidsevner samtidig som du kan jobbe selvstendig
- Du er positiv og omgjengelig med evne til å skape motivasjon og godt samarbeid
- Du har omstillingsevne
- Du er fleksibel og nytenkende
- Du jobber strukturert, er initiativrik og har stor grad av gjennomføringsevne
- Du trives med utviklingsarbeid og deltar aktivt i endringsprosesser
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
- En interessant jobb i et tverrfaglig miljø med muligheter for utvikling av egen arbeidssituasjon
- Utfordrende, varierte og spennende lederoppgaver
- Et åpent, aktivt og inkluderende arbeidsmiljø
- Lederlønn etter avtale, jf. Hovedtariffavtalens kap. 3 for kommunal sektor
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Nedskriving av studielån så lenge Stortinget bestemmer (10 % og maksimalt kr. 25 000 hvert år)
- Særskilt fradrag for skattested i Troms og Finnmark (tiltakssonen) kr.15 500 pr. år
- Vilkår for stillingen følger lover og avtaler som gjelder til enhver tid
For søkere som ikke er bosatt i Nordkapp kommune tilbys i tillegg:
- Flyttegodtgjørelse etter avtale
- Hjelp med å finne bolig
- Botilskudd etter avtale
- Reisetilskudd etter avtale
Opplysninger om stillingen fås ved henvendelse til:
Kommunalsjef HRO-sektor Anne-Trine Elde
Mobil: 97012660
Epost: anne.trine.elde@nordkapp.kommune.no
Virksomhetsleder Tone Pedersen
Mob: 97703955
Epost: tone.pedersen@nordkapp.kommune.no
Arbeidssted
Honningsvåg