fbpx Saksbehandler Tjenestekontor | Sykepleien Hopp til hovedinnhold

Saksbehandler Tjenestekontor

Helse og sosialtjenesten i Øksnes Kommune er en gjeng dyktige og kreative ansatte som ønsker akkurat deg som ny medarbeider. Hjertelig velkommen til oss!

Tjenestekontoret som vil bli ditt arbeidssted  i Øksnes er en  enhet direkte underlagt kommunalsjefen. Tjenestene omfatter  vedtak av blant annet dagtjenester, miljøtjenester, hjemmesykepleie, heldøgns omsorgsboliger og institusjon

Kontoret har to faste medarbeidere, men vil forstekes fra høsten av med 1 merkantil ressurs

Tjenestekontoret vil  delta i prosjekter som handler om fremtidens tjenester.

Utpå høsten eller nyåret 2023 vil tjenestekontoret flytte inn i nye lokaler. Her vil de få tettere samhandling med NAV lokalt og kommunens psykiatri- og rustjeneste.  Legetjenesten og helsestasjonstjenestene befinner seg også i umiddelbar nærhet til tildelingskontoret etter flyttingen.

Arbeidsoppgaver

Arbeidsoppgaver er å fatte riktig tjenestevedtak til den enkelte bruker etter søknad og behovsvurdering.

Tjenestekontoret er ute hos brukere og vurderer behov. På disse besøkene er det alltid 2 personer: 1 fra tjenestekontoret og 1 person fra tjenesten det søkes på. Dette for å skaffe kommunene best mulig oversikt over brukerens behov og derved kunne fatte gode vedtak og riktig tjenestenivå.

Kvalifikasjoner

  • Det er krav om høyskole-/ universitetsutdanning innen helse og sosialfag
  •  Det er ønskelig med videreutdanning innen helserett. Om du ikke har denne videreutdanningen  må du være villig til å tilegne deg denne kompetansen. Studiet må være påbegynt innen ett år.
  • Du har god evne til å lære raskt og er løsningsorientert
  •  Det er krav om bred  arbeidserfaring  av  til sammen minst 5 års varighet innen helse- og omsorg
  • Det er ønskelig med erfaring fra offentlig forvaltning og saksbehandling
  • Det er ønskelig med kjennskap til kommunens tjenesteapparat og samarbeidspartnere
  • Det er krav om grunnleggende datakunnskaper
  •  Det er ønskelig med kjennskap til elektronisk pasientjournal
  • Du må ha gode IKT kunnskaper
  •  Det er krav om god muntlig og skriftlig fremstillingsevne
  • Man må beherske norsk både skriftlig og muntlig.
  • Det er krav om førerkort klasse B
  • I tillegg vil det bli lagt vekt på personlig egnethet

Personlige egenskaper

  • Du er eventyrlysten og ikke redd for utfordringer
  • Du er engasjert og brenner for fagområdet
  • Du er løsningsorientert og helhetstenkende
  • Du er grundig og og har analytiske evner
  • Du evner å se brukeres muligheter og vektlegger mestring
  • Du er strukturet,tydelig og tåler høyt arbeidspress
  • Du er fleksibel og jobber like godt  selvstendig som i team
  • Du bidrar til et positivt arbeidsmiljø. Du har evne til omstilling og endring 

Vi tilbyr

  • Variert arbeid i positivt miljø.
  • Tilsetting på vanlige kommunale vilkår.
  • Fra lønnen trekkes 2 % innskudd til pensjonsordning.
  • God forsikringsordning og lånevilkår i KLP.
  • Barnehageplass og bistand til å finne bolig.

Det gjøres oppmerksom på at navnet på en søker kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om at navnet blir unntatt offentlighet. Ønsker du unntatt offentlighet må det begrunnes, jf. offentleglova § 25, andre ledd. Du varsles dersom ønsket ikke kan tas til følge.

Kontaktinfo

Bente Jane Østhaug Kleven
Kommunalsjef
418 66 113
bente.kleven@oksnes.kommune.no

Øksnes kommune har ca 4.500 innbyggere og ligger i Vesterålen. Kommunen har et godt og variert næringsliv som er i kontinuerlig utvikling. Med Myre som kommunesenter er vi Norges største torskekommune, og fiskeri har alltid vært bærebjelken i vårt samfunn.

Med storhavet som nabo, fjell i verdensklasse, imøtekommende og varme innbyggere er Øksnes kommune en kommune for framtida. Øksnes kommune har et rikt og variert kulturliv, med Dronningruta og Nyksund som kjente opplevelser.

Annonse
Annonse