Virksomhetsleder hjemmetjenesten Hunndalen
Beskrivelse av arbeidsstedet:
Hunndalen hjemmetjeneste er lokalisert i Åslundmarka bo og servicesenter. I forbindelse med deling av Åslundmarka/Hunndalen hjemmetjeneste oppretter vi en ny virksomhet og i den sammenheng søker vi etter ny virksomhetsleder. Ansvaret blir i hovedsak for utetjenesten, men i tett samarbeid med hjemmetjenesten inne på servicesenteret. 2 virksomheter med heldøgns omsorgsboliger/bokollektiv, dagtilbud og åpent dagtilbud. Utetjenenesten har ca 13-15 årsverk, men kan utvides ved evt. geografiske endringer med grenser til andre hjemmetjenester. Den nye virksomheten består av assistenter, helsefagarbeidere og sykepleiere. I tillegg til ordninær tjenesteutøvelse med lovpålagt tjenester som helsehjelp og praktisk bistand, er velferdstekonologi/ e- helse et område som stadige er i utvikling. Medisindispenser, digitalt til syn og annen sensorikk settes i økende grad ut til brukerne av tjenesten. Bo og servicesenteret har også en virksomhet innenfor tilrettelagte tjenester. Kafedrift til beboere, ansatte og besøkende.
Arbeidsoppgaver:
- Virksomhetsleder skal ivareta den overordnede ledelsen av virksomheten slik at tjenestene gis i henhold til gjeldende lover, forskrifter, retningslinjer, brukerens vedtak og sektorens styrende dokumenter.
Virksomhetsleder har et helhetlig fag og personal ansvar for virksomheten.
Er ansvarlig for en effektiv organisering i et godt arbeidsmiljø med aktiv medbestemmelse fra ansatte og partene i arbeidslivet.
Har økonomi og driftsansvar i tråd med de rammer som er gitt, og i henhold til gjeldende økonomireglement.
Er ansvarlig for for sin egen og ansattes kompetanseutviling innenfor gjeldende fagområder.
Handler i tråd med Gjøvik kommunes ledelsesprinsipper.
Stillingen er organisert i hjemmetjenesten og vil inngå i lederteam med 10 virksomhetsledere og tjenesteleder.
Delta i lokalt lederteam sammen med de andre virksomhetslederne på senteret.
Virksomhetsleder er en viktig ressurs i forhold til utvikling av tjenestene som skal gis.
Kvalifikasjoner:
Offentlig godkjent autorisasjon.
3 årig helse og sosialfaglig utdanning. Fortrinnsvis med videreutdanning i ledelse.
Erfaring med drift og organisering.
Erfaring og kan jobbe selvstendig med arbeidstidsplanlegging med utgangspunkt i heltidskultur.
Erfaring innen økonomistyring og budsjettarbeid.
Generell kompetanse i bruk av dataverktøy er nødvendig.
Kompetanse på lov og avtaleverk.
Erfaring med HMS arbeid.
Ved et evt tilbud om stilling vil det pålegges videreutdanning dersom dette mangler.
Personlig egnethet og evne til nytenkning og fleksibilitet vil bli tillagt stor vekt.
Vi søker en positiv og inspirerende person med gode leder egenskaper.
Krav om godkjent politiattest.
Vi kan tilby:
Dyktige og engasjerte medarbeidere.
Ei god,støttende og dyktig ledergruppe lokalt og sentralt.
En selvstendig stilling med stor mulighet til å påvirke,og lede virksomheten/tjenestens utvikling.
Mangfoldige og utfordrende arbeidsoppgaver.
Opplæring på fagsystemer.
Driftssamtaler og faste ledermøter.
Fadder.
Gjøvik kommune er vertskommune for "utviklingssenter for sykehjem og hjemmetjenester".
Deltagelse i prosjekt og utviklingsarbeid sammen med blant annet NTNU.
Lønn etter avtale.
God pensjonsordning.
Bedriftsidrettslag.
Unntatt offentlighet må begrunnes:
Gjøvik kommune praktiserer meroffentlighet, jfr. Offentleglova § 11.
Dette betyr at alle søkere oppføres på offentlig søkerliste. Det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak jfr. Offentleglova § 25.
Søknad:
Alle søknader skal sendes elektronisk via vårt søkesystem.
Vi ønsker et mangfoldig arbeidsmiljø og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke uavhengig av kjønn, etnisk bakgrunn, religion, funksjonsevne og alder.
Kontaktpersoner:
Einar Malmedal
Telefon: +47 91852928