Samhandlingsrådgiver/-koordinator
Samhandling mellom kommuner og spesialisthelsetjenesten er avgjørende for at vi skal oppnå gode pasientforløp og effektiv utnyttelse av de samlede ressursene som blir stilt til rådighet for helse- og omsorgstjenesten. Vi får ledig stilling som samhandlingsrådgiver/-koordinator i seksjon for samhandling, avdeling for Fag- og foretaksutvikling (FFU).
Samhandlingsseksjonen består av fagsjef, samhandlingsleger, samhandlingsrådgiver/-koordinator og rådgiver for koordinerende enhet.
Samhandlingsrådgiver/-koordinator er en selvstendig stilling og du liker å jobbe med endring og utvikling. Du ser nye løsninger både internt og i samarbeidet med kommunene for å sikre trygge overføringer mellom nivåene og bidrar til at oppgaver løses på beste effektive omsorgsnivå. Stillingstittel vil bli basert på formal- og realkompetanse.
Høres dette spennende ut og har du de rette kvalifikasjonene, er du hjertelig velkommen til å søke.
Attester, vitnemål og eventuell annen relevant dokumentasjon må vedlegges søknaden.
Arbeidsoppgaver
- Gi råd og veiledning om samhandling
- Undervisning
- Identifisere samhandlingsutfordringer og foreslå tiltak sammen med fagmiljøet
- Utarbeide, implementere og vedlikeholde prosedyrer
- Bidra til samhandlingsarbeid i seksjonen
- Initiere og følge opp aktuelle prosjekter som involverer interne og eksterne aktører
- Ansvar for å vedlikeholde kontakt med ressurspersoner i kommunene
- Ivareta ulike sekretariatsfunksjoner ved behov
- Ansvar for hospiteringsordningen mellom sykehuset og kommunene
- Sørge for løpende oppdatering av seksjonen sin hjemmeside i samarbeid med kommunikasjonsavdelingen
Kvalifikasjoner
- Autorisert sykepleier, minimum bachelorgrad
- Kjennskap til både kommune og spesialisthelsetjenesten
- God digital kompetanse og interesse for utvikling
- Ønskelig at søker har god system- og organisasjonsforståelse, har erfaring med saksbehandling og kan jobbe systematisk
- Meget gode norskkunnskaper
Personlige egenskaper
- Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
- Evne til å bygge og ivareta relasjoner
- Er ansvarsbevisst og har god gjennomføringsevne
- Evne til å stå i utfordringer og takle stress
- Proaktiv
Vi tilbyr
- Utfordrende og spennende arbeidsoppgaver
- Faglig kompetanseutviklig
- Bredt faglig nettverk på tvers av fag- og forvaltningsnivåer
- Lønn etter avtale
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Gode velferdsordninger som bl.a. turgruppe og bedriftsidrettslag
Vi oppfordrer alle søkere til å benytte Vitnemålsportalen for å laste opp sine vitnemål og karakterutskrifter.
Ved å bruke Vitnemålsportalen sikrer du at dine dokumenter er verifiserte og oppdaterte. For mer informasjon om hvordan du bruker Vitnemålsportalen, besøk Vitnemalsportalen.no. Har du tatt utdanning i utlandet må godkjenning fra UDIR/NOKUT legges ved søknaden. Om du ikke finner alle dine relevante vitnemål i Vitnemålsportalen, kan du laste de opp som egne vedlegg til søknaden.
Mangfoldserklæring
Foretaksgruppen i Helse Vest ønsker å gjenspeile mangfoldet i befolkningen i vår rekruttering. Vi oppfordrer alle som er kvalifiserte til å søke ledige stillinger uansett kjønn, alder, funksjonshemming og flerkulturell bakgrunn. Det samme gjelder dersom man har hatt et lengre opphold fra arbeidslivet. Foretaksgruppen Helse Vest ønsker å legge til rette for et inkluderende rekruttering.
Kontaktinformasjon
Ingrid Marie Iversen
Samhandlingskoordinator
E-post: ingrid.marie.iversen@sus.no
Kari Helene Bjo Reinås
Fagsjef samhandling
E-post: kari.helene.bjo.reinas@sus.no
Helse Stavanger HF, Stavanger universitetssjukehus, har ansvar for spesialisthelsetjenesten i Sør-Rogaland. Med nærmere 8000 ansatte er vi en av regionens største arbeidsgivere. Pasientbehandling, utdanning av helsepersonell, pasientopplæring og forskning er våre hovedoppgaver. Les mer på www.helse-stavanger.no.
Helse Stavanger HF skal så langt som mulig gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Vi ønsker å rekruttere medarbeidere uavhengig av kjønn med ulik kompetanse, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiv for å bidra i spesialisthelsetjenesten.