Astrid Bjørnerheim Hynne
FørstelektorInstitutt for samfunnsmedisin og sykepleie, Fakultet for medisin og helsevitenskap, Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet Send e-postInnlegg av Astrid Bjørnerheim Hynne som førstelektor:
Systematisk bruk av case letta læringa til studentar i spesialsjukepleie
Ressursforelesingar vart kombinert med case-seminar og case-eksamen for å utvikle studentanes evne til refleksjon og kritisk tenking.
Praksisveiledning i team kan styrke sykepleieres veiledningskompetanse
Teambasert veiledning, hvor flere sykepleiere samarbeider om å veilede studentene i praksis, kan gi bedre kontinuitet i praksisperioden og mer nyanserte vurderinger av studentene.
Innlegg av Astrid Bjørnerheim som høgskulelektor:
Søk og lær
Tilrettelegging av undervisning, læringsformer og veiledning kan auke studentane sin bruk av god faglitteratur og forskning.