Mona Elisabeth Meyer
FørstelektorInstitutt for sykepleie og helsefremmende arbeid, Fakultet for helsevitenskap, Oslomet – storbyuniversitetet, studiested Kjeller Send e-postInnlegg av Mona Elisabeth Meyer som førstelektor:
Anatomy, physiology and biochemistry: nursing students’ perceptions of the learning outcome from a flipped classroom
The learning outcome improved when digital resources were combined with teacher-led activities in lectures. Working in a social setting and participating in group work also had a positive effect on students’ learning.
Anatomi, fysiologi og biokjemi: sykepleierstudenters opplevde læringsutbytte ved omvendt undervisning
Læringsutbyttet økte når digitale ressurser ble kombinert med lærerstyrte aktiviteter på forelesninger. Også studentenes mulighet til å være sosiale sammen og kunne delta i gruppearbeid påvirket læringen positivt.
Student assistants contribute to learning in anatomy, physiology and biochemistry
Student assistants taught the students in small groups and helped them to gain a better understanding of the subject content and inspired them to learn.
Studentassistenter bidro til læring i anatomi, fysiologi og biokjemi
Studentassistenter underviste studentene i små grupper og hjalp dem med å få bedre forståelse for faginnholdet og inspirerte til læring.